Ucząc poszukujemy rozwiązań i pomysłów, które są jak najbliższe życiu i doświadczeniom naszych uczniów. Uważnie przyglądamy się dorobkowi pedagogicznemu poprzedników jak również czerpiemy i korzystamy z najnowszych badań edukacyjnych dotyczących nauczania i uczenia. Przyświeca nam idea integralności i rozwoju w edukacji.
Obserwując świat, który zmienia się w tempie dotychczas niespotykanym, wiemy już, że edukacja to nie przekazywanie wiedzy – informacje można znaleźć na każdym kroku. Naszym celem jest nauczenie dzieci korzystania z informacji, krytycznego i samodzielnego myślenia, analizy i syntezy dostępnych faktów.
Dbamy o to, aby pojęcia: interdyscyplinarność i zintegrowanie były w naszej szkole motorem napędowym do zmieniania edukacji.
Stosujemy ocenianie kształtujące, którego strategie doskonale wpisują się w naszą wizję nauczania.
W klasach 1-3 pracujemy bez podręczników i ćwiczeń, tworząc własny program nauczania.