logo

505 800 013

biuro@szkolakolumbus.pl

ul. Traugutta 14

05-870 Błonie

07:00 - 18:00

Pon. - Pt.

logo

Filozofia nauczania

Ucząc poszukujemy rozwiązań i pomysłów, które są jak najbliższe życiu i doświadczeniom naszych uczniów. Uważnie przyglądamy się dorobkowi pedagogicznemu poprzedników jak również czerpiemy i korzystamy z najnowszych badań edukacyjnych dotyczących nauczania i uczenia. Przyświeca nam idea integralności i rozwoju w edukacji.

Obserwując świat, który zmienia się w tempie dotychczas niespotykanym, wiemy już, że edukacja to nie przekazywanie wiedzy – informacje można znaleźć na każdym kroku. Naszym celem jest nauczenie dzieci korzystania z informacji, krytycznego i samodzielnego myślenia, analizy i syntezy dostępnych faktów.

Dbamy o to, aby pojęcia: interdyscyplinarność i zintegrowanie były w naszej szkole motorem napędowym do zmieniania edukacji.

Stosujemy ocenianie kształtujące, którego strategie doskonale wpisują się w naszą wizję nauczania.

W klasach 1-3 pracujemy bez podręczników i ćwiczeń, tworząc własny program nauczania.

Edukacja wczesnoszkolna

W klasach 1-3 uczymy z naszych autorskich programów, nie korzystamy z żadnych podręczników za to prowadzimy zeszyty, które są najważniejszym źródłem wiedzy. Projekty, to jest to co lubimy najbardziej, bo tylko one dają możliwość łączenia wiedzy z praktyką i uczą współdziałania. Inspiracją do pracy jest otaczający świat, aktualne wydarzenia, naszym zdaniem w taki sposób rozwija się ciekawość, jeśli nauka jest bliska życiu, bliska dzieciom.

Język angielski

Każdego języka uczymy się SŁUCHAJĄC, dlatego u nas słuchamy i słuchamy. Co więcej, dajemy przestrzeń na śpiewanie, granie, wycinanie, przyklejanie oraz popełnianie błędów. A to wszystko ENGLISH ONLY.

Język hiszpański

Nauka języka hiszpańskiego odbywa się poprzez ścisłą współpracę między lektorem polskim a nativem. Materiał wprowadzany jest przez lektora polskiego, który kładzie nacisk na trudności z perspektywy nauki tego języka przez Polaka, a następnie native ćwiczy w praktyce dane zagadnienia: głownie konwersacyjnie, poprzez zabawę bądź muzykę.

Matematyka

Matematyka to muzyka, przyroda, sztuka… to życie, jest podstawą innych nauk. Dlatego staramy się pokazywać naszym uczniom praktyczny aspekt tego przedmiotu. Na lekcjach odwołujemy się do doświadczeń, wykorzystujemy różne gry i zabawy, często oparte na elementach kodowania. Istotną kwestią jest także samodzielne dochodzenie do wiedzy przez naszych podopiecznych, dlatego nie narzucamy jednego słusznego sposobu rozwiązywania zadań. Chcemy, aby matematyka była dla nich fascynującą przygodą.

Język polski

Na lekcjach języka polskiego pokazujemy literaturę jako skarbnicę wiedzy o człowieku, dlatego bardzo często za pomocą metody dramy rozwijamy poznawanie świata i człowieka w aspekcie jednostki i relacji społecznych. Poznajemy gatunki literackie, analizujemy i interpretujemy utwory kulturowe z wykorzystywaniem prezentacji multimedialnych i tekstów kultury. Poznajemy terminy literackie i gramatyczne w oparciu o gry, przykłady, scenki rodzajowe i dostępne teksty, aby swoją wiedzę sprawdzać w sposób praktyczny. Uczniowie bawią się w kreatorów, tworząc własne teksty: wiersze, reportaże, opowiadania i listy.

Muzyka

Muzyka w Kolumbusie to śpiew, taniec, zdobywanie wiedzy na temat jej historii i znaczeniu w życiu człowieka. Muzyka w Kolumbusie to radość tworzenia, wykorzystywanie niekonwencjonalnych instrumentów, poszukiwanie muzycznych inspiracji, ale przede wszystkim łamanie stereotypu, że muzykowac może tylko uzdolniony w tym kierunku.

Historia

Lekcja historii dla mnie to <miejsce>, gdzie PRZESZŁOŚĆ spotyka się z TERAŹNIEJSZOŚCIĄ by budować PRZYSZŁOŚĆ. Dlatego ważne jest: stawianie pytań, dociekanie, analizowanie, wnioskowanie jak i RADOŚĆ… ot taka zwykła frajda z POZNAWANIA tego, co było. I nie o <daty> chodzi, choć znajomość ich jest potrzebna ale nieodzowna, bowiem ważniejsze jest ROZUMIENIE. Jak uczę? Uczniowie i uczennice pracują z podręcznikiem, zestawami tekstów źródłowych, mapami konturowymi. Ponadto na zajęciach używam: Heksy, klocki LEGO, karty Dixit, dzięki temu historia jest w 3D-?można jej <dotknąć i poczuć >.

Przyroda

To niezwykły przedmiot. Jego wyjątkowość polega na tym, że zajmuje się całym otaczającym nas światem jak również dziedzinami naszego życia. Z każdym kolejnym rokiem uczniowie stają się coraz bardziej samodzielni. Chcą umieć i wiedzieć coraz więcej żeby zrozumieć otaczający świat i odnaleźć w nim swoje miejsce. Ten przedmiot dostarcza uczniom odpowiedzi na wiele nurtujących ich pytań i pobudza do zadawania kolejnych. Nauka jest fascynująca przygodą, zwłaszcza na lekcjach przyrody gdzie można samodzielnie wykonywać wiele obserwacji i doświadczeń. Przyroda to niezwykła podróż w czasie, której uczniowie poprzez obserwację i doświadczenia zdobywają wiedzę o otaczającym nas świecie.

Chemia

Chemia jest niełatwa, jednocześnie bardzo ciekawa. To nauka będąca siostra matematyka i kuzynka biologii. Daje też przestrzeń do rozwijania wyobraźni przez doświadczenia i pogłębianie doznań – wszelkich doznań.

Fizyka

W codziennej pracy przyświeca nam myśl, że fizyka jest praktyczną dziedziną, przydatną bardziej, niż uczniom się wydaje. Moją rolą jest korzystanie z myśli Einsteina, iż „wszystko należy upraszczać jak tylko można, ale nie bardziej”.

Geografia

Ktoś kiedyś powiedział, że jeśli robisz to co kochasz, to tak jakbyś nigdy nie pracował. Geografia jest moją pasją. Na swoich lekcjach zabieram uczniów w ten niezwykły świat kontrastów. Uczymy się zarówno o Polsce jak i odległych zakątkach świata. Moi uczniowie często pracują w grupach. Tworzymy metaplany, krzyżówki, prezentacje, wychodzimy na zajęcia terenowe. Moje motto: „Ucz tak, aby nauka stała się przyjemnością, by ciekawość poznania świata zachęcała uczniów do sięgania po książkę”.

Biologia

,,Człowiekiem jestem: nic co ludzkie nie jest mi obce.” Na świecie żyje olbrzymia liczba organizmów. Część z nich ma mikroskopijne rozmiary, inne znów są olbrzymie. Niektóre żyją na lądzie , a inne w wodzie. Nawet gdy organizmy z pozoru wydają się do siebie bardzo podobne, posiadają cechy, które je od siebie odróżniają. Na lekcjach biologii zagłębiamy się w ich niezwykły świat.

Wychowanie fizyczne

W I etapie edukacji stawiamy na  ogólny rozwój dziecka i jego cech motorycznych. Program realizujemy poprzez zabawy ruchowe w szczególności w zespołowych grach sportowych, ale także ucząc w formie strumieniowej, zespołów ćwiczebnych czy stacyjnej. Dziecko zapoznaje się z mini grami sportowymi i wybranymi dyscyplinami indywidualnymi. Wzmacniamy fizycznie ale i mentalnie ucząc udziału we współzawodnictwie i konkursach sportowych, tak by każde miało swoje małe – wielkie zwycięstwa. Uczymy nawyków dbałości o zdrowie i kondycję fizyczną proponując ciekawe aktywności spośród których, dziecko może wybrać coś do uprawiania w przyszłości dla zdrowia.